خبر ها > طراحی در زمان پاندمیک - طراحی بیمارستان بوتارو - گروه معماری Mass

طراحی در زمان پاندمیک - طراحی بیمارستان بوتارو - گروه معماری Mass

گروه MASS قصد تشکیل تیم راهنمای طراحی کوویدـ19 نیز برای به اشتراک گذاشتن آن استراتژی ها با مسئولین درمانی و طراحان دیگر را نیز دارند.
1239 بازدید

درژانویه سال 2011 ، وزارت بهداشت رواندا (PIH) بیمارستان 140 تختخوابی Butaro  در منطقه Burera کشور آفریقایی رواندا را افتتاح كردند. ناحیه Burera که بیش از 340،000 نفر جمعیت دارد ، در مقایسه با سایر مناطق رواندا از نظر تاریخی دارای شاخص های بهداشتی بسیار ضعیفی بوده و یکی از مناطق فقیرنشین کشور است. قبل از ورود PIH در سال 2007 ،  Burera  یکی از دو منطقه قدیمی در کشور بود که دارای بیمارستان بدون کارآیی و بدون پزشک مجرد بود. گروه طراحی MASS در سال 2008 توسط PIH برای کمک به برنامه ریزی و طراحی تسهیلات درجه یک که برای بهبود این شرایط کمک می کند آورده شده است.

در طراحی بیمارستان ، گروه طراحی MASS و PIH به دنبال ایجاد یک مدل جامع تر از معماری بودند که شامل طراحی بیمارستان مناسب ، ایالتی ،  هنری و در عین حال ، آموزش و بکارگیری توانمندیهای محلی در روند ساخت


طراحی بیمارستان بوتارو طیف وسیعی از ویژگیهای ابتکاری را برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت دارد. از بین بردن راهروهای داخلی و نصب پنکه های پرتوی بزرگ و پنجره های بسته شده از تبادل مکرر هوا ، یک راهکار اساسی در کاهش انتقال است. به منظور ایجاد تغییرات هوای لازم در بخش ، از فن های پر حجم و کم سرعت با قطر 24 پا در نقاط استراتژیک استفاده شده است تا هوا را از بخش ها به بیرون از لورها و پنجره های باز منتقل کند و با این کار از بین بردن بالقوه مضر میکروب ها.

چراغ های UV میکروبی کشیده شده برای از بین بردن یا غیرفعال کردن میکروب ها در هنگام کشیدن هوا در مناطق فوقانی اتاق نصب شده اند. سرانجام ، استفاده از کفپوش غیرقابل نفوذ و مداوم کف ، سطح عاری از اتصالات مستعد رشد باکتری را فراهم می کند. نوع کف با مقاومت در برابر عفونت آسان ، تمیز ، بادوام و ایمن است.

فراتر از دسترسی به مراکز مراقبت های بهداشتی درجه یک ، از پروژه بیمارستان بوتارو به عنوان راهی برای ترغیب تجارت و توسعه مردم استفاده شد. ساخته شده با 100٪ نیروی کار محلی ، 3،898 نفر آموزش دیده و استخدام شده اند تا به خاکبرداری ، ساخت و مدیریت پروژه کمک کنند. تیم های ساختمانی به شش تیم تشکیل شده بودند که هر یک در یک شیفت دو هفته ای کار می کردند. این امر باعث می شود تا شش برابر افراد بیشتری استخدام شوند و در روند ساخت و ساز درگیر شوند. به همه کارمندان غذا ، آب و مراقبت های بهداشتی ارائه شد. بکارگیری کارگران بیشتر ارزانتر و سریعتر از استفاده از تجهیزات صرفاً سنگین برای حفر تپه ها و جابجایی زمین بود - اما مهمتر از همه ، این مزایای اضافه شده هم در ایجاد شغل و هم باعث ایجاد سرمایه گذاری در این پروژه است.

ظرفیت بنایی و یادگیری دو طرفه به طور طبیعی در کلیه مراحل و مناطق پروژه اتفاق افتاده است ، از کارگاه های طراحی با سازندگان محلی تا توسعه سایت به روش های خاص ساختمانی. سنگ آتشفشانی عنصری است که در همه جا از مناطق شمالی رواندا است. در ساختمان سازی معمولاً فقط برای پایه ها یا دیوارهای حیاط استفاده می شود و اغلب بصورت جزئی یا کاملاً با ملات پوشانده می شود. ما در تلاش برای آشکار ساختن بافت فوق العاده زیبا و زیبایی از این سنگ سعی در به حداقل رساندن ملات و ایجاد یکنواخت و تقریباً یکپارچه از دیوارهای متخلخل خاکستری عمیق داشتیم. پس از چندین مورد مسخره ، بناها و استادکاران نسبت به محصولی که ظاهر می شود ، هیجان زده شدند اما در نهایت راضی کننده بود. با پیشرفت در ساختمانهای مختلف در محوطه بیمارستان ، کار آنها بیشتر و بیشتر تصفیه می شد. با شناختن نحوه پیشرفت مهارت آنها در هنگام کار ، سرانجام بناها پیشنهاد کردند که بدون هیچ هزینه ای کار اولیه خود را جایگزین یک احساس غرور کنند. به عنوان پیمانکاران تازه کار و ماهر ، این بناها ها اکنون در سایر نقاط کشور توسط پیمانکاران به دنبال تکثیر "دیوارهای سنگی باشکوه بوتارو" مورد پیگیری و توجه قرار می گیرند

نقشه ها و اطلاعات پروژه:

 

منبع : Archdaily - Etoood

اخبار مرتبط